Kiama 2010.11.02. 18:52

Hogy kezdődött?

Nemrégiben meglátogatott külföldön élő édesanyám. Ritkán találkozunk, de mivel a rendrakás nála alapfogalom és lételem, így ottléte második órájában már az egyik szekrényt rámoltuk, amikor váratlanul felkiáltott; ez meg mi?! Odapillantva azt láttam, hogy egy halom rajz van előtte, kezében az önarcképemet szorongatja. – Az én lennék – mondtam. – Miért, nem hasonlít? Tudod, meséltem, hogy voltam egy jobbagyféltekés… – kezdtem a magyarázatot, de belém fojtotta a szót.

Az nem lehet, édes lányom, hogy ezeket te csináltad – közben az önarcképemet lobogtatta, méghozzá olyan vehemenciával, illetve kétkedéssel az arcán, hogy az már szinte zavarba ejtő volt. – 62 éves vagyok, nem szenilis. Élénken élnek bennem az iskolás éveid, amikor… – replikázott az anyukám, de bennem közben felelevenedett az a pillanat, amikor Anna megkérdezte, lenne- e kedvem részt venni egy kontrollcsoportban a rajztanfolyamán. Mit mondjak, szörnyű érzés volt. Szkeptikus és pesszimista vagyok, empirikus nézetekkel megfejelve, s mindennek tetejében maximalista. Belegondoltam, mekkora csalódást okozom majd neki és főként frusztrálom őt, hiszen velem tutira befürdik. Én leszek a kakukktojás, az az egy kivétel, akit nem tud megtanítani… – a saját gondolattengeremben való elmerülésből édesanyám hangja zökkentett ki, éppen a zárómondatánál tartott – … nálam senki nem tudja jobban, hogy te nem tudsz rajzolni – jelentette ki, de hangjában már másfajta kétkedés visszhangzott. – Vagy mégis? – kérdezte bizonytalanul.

Vajon adhatok erre érdemi választ? Hiszen, nem vagyok rajztanár, sem a művészetekben túlzottan jártas ember… Egy dologban azonban biztos vagyok; Anna előhozott belőlem valamit, amiről azt hittem, hogy képtelen vagyok rá. Hogy tökéletes-e? Az egyik barátom nagy lelkesedéssel várta, hogy megnézhesse a rajzaimat, mert ő már elvégzett máshol egy ilyen tanfolyamot és szerette volna összehasonlítani a munkáinkat. Megjegyezte, hogy a szemem egy hangyányit „ elcsúszott” … Ez ébresztett rá, hogy, igen, tökéletes a rajzom, hiszen én készítettem, én, aki nem tud rajzolni… Megnézhetik.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://rajzoldmeg.blog.hu/api/trackback/id/tr132401138

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kiama 2011.02.01. 00:26:17

Kata kiszerkesztett a blogjában. :-)
http//szosszanat.blogspot.com/2011/01/jobbagyfeltekes-rajz.html
süti beállítások módosítása